Presentation on the Global warming. (Grade 9 immersion students.)

|

 Grade 9 immersion students were really curious to know about the global warming.

The students found the information about the global warming themselves.

The classes were divided into teams of five to six members each.

They did a research on global warming, its causes, after effects and issues related with that.

The children made posters and made a speech on the topic.

The children seem to have sympathy towards the polar bears and they were really concerned about them.

One of the groups presented a skit in which the polar bears were the characters.

It was a good effort. They made many posters as the part of the presentation.

Most of them reflected the aftermaths of the global warming.

But some of them were keen on drawing the posters to show how they can act to reduce the green house gases as well as global warming.

The children had done a wonderful job.

0202-1.JPG 0202-2.JPG*****************************************************************************************************************

中学3年生のイマージョンコースを履修する生徒は、地球温暖化について非常に関心を持ち、情報を自分たちで調べました。

クラスでは各5~6人のチームに分かれ、地球温暖化とその原因、影響、関連する問題について調査し、ポスターを作成、話題に関するスピーチを行いました。

生徒たちはホッキョクグマに同情し、興味を持っているようです。

あるグループはホッキョクグマが登場人物になっている寸劇を発表し、頑張りました。

また、発表の一環として多くのポスターを作りました。

その多くが地球温暖化の影響に関するものでしたが、いくつかのポスターは地球温暖化の他に温室効果ガスを減らすためにも何ができるのかを表現したものでした。

生徒たちは本当によく頑張りました。